יום רביעי, 18 בינואר 2012

ספר קולי חדש בקורס ג'נוסייד: "בין גזענות לג'נוסייד בעת המודרנית"

המאמרים בספר זה, המופיע במסגרת סדרת הספרים של הקורס "ג'נוסייד", עוסקים בתופעות הגזענות והג'נוסייד ובקשר ביניהן, כפי שבאו לביטוי בטריטוריות גאוגרפיות שונות, החל מהמאה ה-19 וכלה בימנו אנו, ובהם תיאורי המקרים שאירעו ברואנדה, בדרפור, בהודו הבריטית, ביפן והמקרה של הרר באתיופיה. מאמרים נוספים בספר עוסקים במושג "ג'נוסייד" ובאחד הביטויים של תאוריית הגזע הנאצית. שלושה מאמרים עוסקים בזוויות שונות של נושא הגזענות במציאות הישראלית.
אף ילד לא נולד גזען, אבל ילדים רבים הופכים לגזענים במהלך חייהם ולעתים, בבגרותם, אף מעבירים ומנחילים את הגזענות לילדיהם ולתלמידיהם אחריהם. אף אחד מאתנו אינו מחוסן בפני הגזענות, ואנו נוטים לקבל גם את הטיעון שבאופן תאורטי אף אחד מאתנו אינו מחוסן מלכתחילה מהאפשרות להפוך לרוצח המונים. ללא מודעות לקיום גזענות ולאפשרות התרחשותו של ג'נוסייד, וללא חינוך נגד גזענות ונגד ג'נוסייד, אין אפוא סיכוי שהמאבק נגדם יצליח או לפחות יצמצם אותם.
אסופת מאמרים זו היא פרי של שיתוף פעולה בין האוניברסיטה הפתוחה לבין המכון לחקר האנטישמיות והגזענות בימינו ע"ש סטפן רוט, אוניברסיטת תל- אביב. חלק גדול מהמאמרים בספר ראשונים בתחומם בשפה העברית. אנו מקווים שיהוו תרומה צנועה להגברת המודעות בחברה הישראלית לגזענות ולג'נוסייד- שתי תופעות היסטוריות הרות אסון לחברה האנושית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה